Media społecznościowe, takie jak: Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn zmieniły świat i stały się ważną płaszczyzną wymiany informacji, opinii, newsów.
Są one również doskonałą przestrzenią do promowania różnych produktów oraz usług. Rozwijające się social media (w skrócie: SM) to doskonale pole do rozwoju zawodowego. Firmy coraz chętniej rekrutują specjalistów do spraw mediów społecznościowych. Czym zajmują się specjaliści SM? Sprawdźmy!
Tworzenie strategii komunikacji za pośrednictwem wybranych kanałów
Jednym z kluczowych wyzwań, jakie stoją przed specjalistami do spraw mediów społecznościowych, jest opracowanie strategii komunikacji z odbiorcą. Każdy kanał SM ma bowiem swoją specyfikę. Na przykład LinkedIn skierowany jest do środowisk branżowych. Natomiast Twitter ma charakter opiniotwórczy i chętnie korzystają z niego osoby publiczne. Na Facebooku goszczą zaś ci, którzy lubią nawiązywać nowe znajomości, przeglądać ogłoszenia lokalne i komentować wpisy na grupach tematycznych. Zadaniem specjalistów do spraw mediów społecznościowych jest więc ustalenie:
-
z kim chcemy się komunikować jako firma,
-
w jakim celu to robimy,
-
a także za pośrednictwem jakich kanałów SM chcą mieć kontakt z odbiorcą..
Opracowywanie, prowadzenie i monitorowanie skuteczności kampanii marketingowych
Warto zwrócić uwagę na to, że bardzo często pracodawcy, rekrutując specjalistów do spraw mediów społecznościowych, opisują to stanowisko jako: specjalista ds. marketingu online. Na portalu ogłoszeniowym typu Pracuj.pl można zaś szybko sprawdzić, czym dokładnie zajmują się specjaliści do spraw mediów społecznościowych i marketingowcy internetowi. Takie osoby mają za zadanie tworzyć kampanie marketingowe lub informacyjne, odpowiadające potrzebom i oczekiwaniom grupy docelowej. W ramach kampanii powstają różnego rodzaju treści i grafiki, reklamy płatne lub bezpłatne CTA (call to action), wzywające do określonych działań.
Zadaniem specjalisty do spraw social mediów jest też prowadzenie stałej analityki jakości i skuteczności realizowanych działań. Monitoring umożliwiają narzędzia statystyczne, dostępne za pośrednictwem kont biznesowych na Facebooku i innych kanałach. Kolejnym, istotnym narzędziem, umożliwiającym dokonanie oceny efektywności kampanii w social mediach, jest Google Analytics, z którego na co dzień chętnie korzystają specjaliści SM.
Zastanawiasz się jak zmienić pracę? Odwiedź porady.pracuj.pl. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki dotyczące tego, jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz w jaki sposób napisać profesjonalne CV czy list motywacyjny.
Materiał sponsorowany