Pozycjonowanie lokalne - czym jest?
Pozycjonowanie lokalne to szereg działań, które mają na celu wzrost widoczności danej strony internetowej w sieci ze szczególnym uwzględnieniem grupy użytkowników zamieszkujących określone terytorium.
Najlepiej jest wyjaśnić to na przykładzie. Większość z nas szukając konkretnego sklepu w okolicy, wpisuje w wyszukiwarkę np. hasło "restauracja Poznań". Jeśli dana firma wyświetla się na szczycie listy wyników wyszukiwania, wówczas jej szanse na dotarcie do znacznego grona klientów są bardzo duże. W tym celu należy zadbać m.in. o to, by odpowiednie słowa kluczowe znajdowały się na naszej stronie internetowej.
Załóż sklep internetowy
Sklepy internetowe od kilku lat cieszą się ogromną popularnością. Bardzo wielu przedsiębiorców, którzy do tej pory prowadzili sprzedaż w punktach stacjonarnych, decyduje się również na uruchomienie sprzedaży online.
Daje to ogromne możliwości w zakresie pozyskiwania nowych klientów. Szczegółowe porady na temat tego, o czym należy pamiętać podczas pozycjonowania sklepu internetowego, można przeczytać na https://obtk.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego-seo-poradnik/.
SEO
Pozycjonowanie stron Szczecin to bardzo szerokie zagadnienie. Local SEO to działanie o charakterze lokalnym. Jego najważniejszym celem jest uzyskanie jak najwyższych wyników na liście wyszukiwania w Google. Osiągnięcie wysokiej pozycji znacznie zwiększa szanse na to, że klient po wpisaniu konkretnej frazy, np. fryzjer Poznań, skorzysta z usług danej firmy.
Na działania w zakresie local SEO składa się m.in. utworzenie wizytówki w Google, umieszczenie danych teleadresowych na stronie firmy, zakup reklam w ramach Google Ads, e-mail marketing czy prowadzenie działań w social mediach.
Google Ads
Google Ads to system reklamowy najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Warto wiedzieć, że na szczycie listy wyników wyszukiwania zawsze znajdują się wyniki płatne, czyli te pochodzące właśnie z Google Ads. Inwestując w reklamy Google Ads, możemy w krótkim czasie zdobyć szerokie grono użytkowników na naszej stronie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że wiąże się to z koniecznością wydania pieniędzy.
Social Media
Nieodłącznym elementem prowadzenia działań promocyjnych naszego przedsiębiorstwa w sieci powinno być również także uruchomienie profili w mediach społecznościowych — przede wszystkim na Facebooku i Instagramie. W ten sposób możemy dotrzeć do szerokiego grona nowych użytkowników oraz zyskiwać zaufanie i renomę.
E-mail marketing
E-mail marketing to rodzaj marketingu polegający na tym, że do prowadzenia działań marketingowych wykorzystuje się pocztę e-mail. Użytkownicy odwiedzający naszą stronę internetową mogą zapisać się na newsletter, a następnie właściciel strony może przesyłać im rozmaite wiadomości dotyczące oferty, organizowanych promocji itd.
Podsumowanie
Aby należąca do nas strona internetowa osiągała wysokie wyniki na liście wyszukiwania w Google, trzeba podjąć szereg omówionych wyżej czynności. Muszą one mieć charakter systematyczny, ponieważ tylko wtedy uda nam się odnieść sukces.
Artykuł sponsorowany