Dzisiaj jest: 10.12.2022, imieniny: Danieli, Bohdana, Julii

Miasto jest nadal otwarte na współpracę z koleją

Dodano: 2 miesiące temu Autor:
Redakcja poleca!

Przedłużające się remonty wiaduktów kolejowych w Stargardzie irytują wielu mieszkańców naszego miasta, zarówno zmotoryzowanych, jak i pieszych.

Miasto jest nadal otwarte na współpracę z koleją

Przedłużające się remonty wiaduktów kolejowych w Stargardzie irytują wielu mieszkańców naszego miasta, zarówno zmotoryzowanych, jak i pieszych. Miasto nie zmienia swojego stanowiska, ale jest otwarte na współpracę z koleją.

13 listopada miną dokładnie trzy lata od rozpoczęcia przebudowy wiaduktów kolejowych w Stargardzie. Wtedy po raz pierwszy dla ruchu zamknięty został wiadukt przy ul. Wyszyńskiego. Kierowcy, pasażerowie komunikacji miejskiej oraz piesi musieli przyzwyczaić się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości, która wciąż się dzieje. Aktualnie stargardzkie inwestycje nie są nawet na półmetku. Aby osiągnąć ten cel, konieczne jest dokończenie budowy połowy wiaduktu przy ul. Pierwszej Brygady oraz wybudowanie jej przy ul. Bogusława IV.

Miasto nie zgadza się na zamknięcie dwóch wiaduktów

Do opóźnień w modernizacji linii kolejowej Poznań-Szczecin odniosła się w marcu grupa posłów. - Modernizacja magistrali E95 pomiędzy Poznaniem a Szczecinem, przebiegającej przez obszar trzech województw, zgodnie z harmonogramem prac powinna zostać w tym roku zakończona. Niestety stan zaawansowania robót wskazuje, że termin ten nie zostanie osiągnięty- stwierdzili posłowie. - Sytuacja związana z tą modernizacją już od kilku lat bardzo komplikuje życie pasażerom. Pociągi kursują dramatycznie wolno, co skutkuje tym, że kolej przegrywa walkę o pasażera z przejazdami samochodowymi, autobusami, odcinając skutecznie podróżnych od transportu kolejowego, co może nieść za sobą długotrwałe konsekwencje- zauważyli posłowie. Zwrócili się oni do Ministra Infrastruktury z prośbą o informacje o opóźnieniach inwestycji, aktualnym stanie prac i założeniach po jej zakończeniu.

Andrzej Bittel, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury poinformował, że zarządca infrastruktury kolejowej, czyli PKP PLJ, podejmuje wszelkie możliwe działania, aby w jak największym stopniu minimalizować okresy robót i utrudnień w ruchu w trakcie prowadzonych inwestycji kolejowych. Ponadto poszczególne etapy inwestycji oddawane są w możliwie najkrótszych terminach, tak aby jak najszybciej wykorzystać ich efekty i poprawiać parametry eksploatacyjne modernizowanych linii kolejowych. - Z informacji przekazanych przez PKP PLK S.A. wynika, że aktualnie najbardziej przesunięty termin realizacji robót dotyczy odcinka Stargard-Szczecin Dąbie- informuje Andrzej Bittel. - Powyższe wynika z braku zgody Miasta Stargard na równoczesne kontynuowanie robót budowlanych na dwóch wiaduktach kolejowych, które były wcześniej uzgodnione z Miastem i realizowane do końca 2021 r.- dodaje Sekretarz Stanu.

Urząd deklaruje współpracę

Katarzyna Grzesiak z Urzędu Miejskiego w Stargardzie informuje, że stanowisko Miasta w sprawie organizacji ruchu podczas przebudowy wiaduktów nie zmieniło się. - Nasze stanowisko co do możliwości zamknięcia więcej niż jednego przejazdu nadal jest niezmienne. Wynika ono z konieczności respektowania potrzeb wszystkich uczestników ruchu kołowego, a nie tylko ruchu kolejowego- mówi Katarzyna Grzesiak. - Spotykając się w tej sprawie z przedstawicielami kolei, podpowiadaliśmy też różne rozwiązania, które pozwolą kontynuować prace- dodaje. Mówi również, że od powodzenia przebudowy wiaduktów zależy też funkcjonalność miejskich inwestycji- parkingu Park&Ride, obwodnicy północnej czy chociażby powiązania ścieżek rowerowych w sensowną sieć. - Jesteśmy otwarci na współpracę z koleją i wspólne poszukiwanie rozwiązań, które doprowadzą do pomyślnego zakończenia modernizacji wszystkich wiaduktów- dodaje przedstawicielka Urzędu Miejskiego w Stargardzie.

Według informacji Sekretarza Stanu w Ministerstwie Infrastruktury po zakończeniu inwestycji pociągi uruchamiane w ramach umowy PSC będą kursowały w standardzie IC. - Zakładane jest stopniowe zwiększanie częstotliwości tak, aby w perspektywie do 2023 roku na przedmiotowym odcinku pociągi dalekobieżne kursowały co godzinę- informuje Andrzej Bittel. Zasadniczo planowane jest utrzymanie obecnych kierunków połączeń: Warszawa, Kraków, Łódź, Lublin czy Białystok. Dodatkowo systemowe skomunikowania w Poznaniu, przy zakładanej wyższej częstotliwości połączeń, pozwolą na dotarcie do większości miast Polski z jedną przesiadką.



 

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Parada Mikołajów. Galeria