Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

Krok do przodu w inwestycji budowy północnej obwodnicy Stargardu

Dodano: 3 lata temu Autor:
Redakcja poleca!

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20.

Krok do przodu w inwestycji budowy północnej obwodnicy Stargardu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20.

Jak informuje GDDKiA decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zatwierdzi przebieg drogi, a po jej wydaniu dla wybranego wariantu wykonane zostaną badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej. Pod koniec października 2020 r. GDDKiA podpisała umowę na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Zostały opracowane warianty przebiegu drogi, trwają inwentaryzacje przyrodnicze. Realizacja obwodnicy w formule Projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028.

Nowa droga będzie omijała Stargard od wschodu, włączając się w istniejącą obwodnicą w ciągu S10 na węźle drogowym Stargard Wschód. Obecnie mimo wyprowadzenia w ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu. Warto zaznaczyć, że droga ta docelowo połączy się z budowaną już przez Miasto obwodnicą w rejonie ul. Składowej, Podleśnej i Orzeszkowej. W najbliższych latach, po wybudowaniu wszystkich odcinków dróg mających różnych właścicieli i realizowanych w różnych terminach, będzie można ominąć Stargard od ul. Szczecińskiej w rejonie 15 Południka, przez ul. Hanzeatycką, Podleśną, Orzeszkowej po DK20 i DK10.

 


Najedź kursorem na grafikę, kliknij i powiększ


GDDKiA Oddział w Szczecinie informuje, że ze względu na układ drogowy wszystkie warianty obwodnicy omijają Stargard od wschodu. Początkiem przebiegu obwodnicy jest węzeł Stargard Wschód, a końcem DK20 przed granicą miasta Stargard od strony Chociwla. Warianty nr 1 i 2 są poprowadzone bliżej obszaru zabudowanego m. Strachocin, pozostałe warianty oddalają się od zabudowy tej miejscowości. Obwodnica będzie przecinała dolinę rzeki Krąpiel i linię kolejową Stargard - Gdynia. Na odcinku od linii kolejowej do DK20 przebieg wszystkich wariantów jest zbliżony. Każdy wariant posiada również dodatkowy podwariant, który różni się rozwiązaniami technicznymi na połączeniu z obecną DK20 i w obszarze węzła drogowego Stargard Wschód. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant 5.

Na budowę 100 obwodnic rząd przeznaczył 28 mld zł. Wszystkie obwodnice będą drogami klasy GP (główne ruchu przyspieszonego). Większość z nich będzie miała przekrój jednojezdniowy, ale tam, gdzie drogi te będą przebiegać w terenie zurbanizowanym, a w ramach prac przygotowawczych prognozowane jest duże natężenie ruchu, powstaną jako dwujezdniowe. Głównym beneficjentem tego Programu są mieszkańcy miast i miejscowości, którzy szczególnie odczuwają skutki ruchu drogowego. Podstawowym celem budowy obwodnic jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast i miasteczek. Dzięki temu zwiększy się bezpieczeństwo kierowców i podróżnych, a także mieszkańców poszczególnych miejscowości.

 


Najedź kursorem na grafikę, kliknij i powiększ

 

Źródło grafik: GDDKiA Szczecin

Źródło: GDDKiA Oddział w Szczecinie
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja