Wie o tym każda osoba, która próbowała zająć się nim samodzielnie. By osiągnąć dobre wyniki, należy nie tylko dysponować szeroką wiedzą oraz praktycznymi umiejętnościami, ale także uzbroić się w cierpliwość. Czym dokładnie jest pozycjonowanie? Jakie niesie korzyści? I dlaczego warto zlecać to zadanie specjalistom? Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.
Co to jest SEO?
Pozycjonowanie (SEO) oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. Jest to praktyka, polegająca na zwiększaniu zarówno jakości, jak i ilości ruchu w witrynie, a także ekspozycji oferty marki poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania. Działania SEO w dużej mierze koncentrują się na użytkownikach internetu. W pozycjonowaniu trzeba zrozumieć, czego ludzie szukają w sieci, przygotować odpowiedzi, których potrzebują, wykorzystać słowa, których używają, i stworzyć treści, które chcą czytać. Zasoby te prezentuje się w taki sposób, by były one dopasowane do wymagań wyszukiwarki. Strona internetowa zostaje więc zoptymalizowana nie tylko pod kątem zawartości, ale także nawigacji czy szybkości ładowania.
Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie?
Użytkownicy ufają wyszukiwarkom, a osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingach Google sygnalizuje im, że dana witryna jest wiarygodnym źródłem. Im wyższa pozycja w rankingu na stronach wyników, tym więcej kliknięć i ruchu wygeneruje portal, sklep czy wizytówka firmy. Pozycjonowanie wpływa również na wzrost konkurencyjności marki oraz poprawia wrażenia użytkownika – na stronie łatwiej można się poruszać, a poszczególne produkty czy kategorie są dobrze opisane. Wszystko to przekłada się na większą liczbę konwersji, wyraźne zyski i rozwój biznesu.
Pozycjonowanie pozwala także ograniczyć koszty związane z płatnymi reklamami. Efekty dobrego SEO nie są jednorazowe, często trzeba zapłacić za nie mniej, niż za sponsorowane kampanie i utrzymują się nawet po zakończonych działaniach. Łatwo je również mierzyć, co pozwala skutecznie optymalizować całą strategię SEO.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom?
Najważniejszym powodem, dla którego warto zlecić pozycjonowanie stron wyspecjalizowanej agencji, jest fakt, że w zakresie SEO ma ona znacznie większe możliwości niż sam właściciel firmy. Agencje zatrudniają wielu pracowników, którzy posiadają rozległą wiedzę z wielu dziedzin pozycjonowania. W przypadku problemów lub konieczności zwiększenia obciążenia pracą agencje mogą przydzielić więcej osób do obsługi danej strony. Mają one także dostęp do profesjonalnych narzędzi, często zbyt drogich dla klienta indywidualnego.
Istotną zaletą zlecania pozycjonowania zewnętrznym firmom jest również oszczędność czasu. Proces pozycjonowania wymaga sporych nakładów pracy. Przekazując to zadanie agencji SEO, przedsiębiorca zyskuje czas, który może przeznaczyć na rozwój działalności w innych obszarach. Nie można zapominać o większej efektywności pozycjonowania realizowanego przez doświadczonych specjalistów i mniejszym ryzyku popełnienia błędów, skutkujących np. niewłaściwym funkcjonowaniem strony internetowej.
By cieszyć się z jak najlepszych rezultatów pracy agencji, zajmującej się pozycjonowaniem, warto stawiać na renomowane podmioty. Jedną z firm, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami i od wielu lat proponuje profesjonalne usługi z zakresu SEO jest Artefakt. To zespół doświadczonych ekspertów, kompleksowo podchodzących do pozycjonowania i odnoszących w tym obszarze doskonałe wyniki. W Artefakt pozycjonowanie stron internetowych jest inwestycją, która się opłaci.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt
Co to jest SEO?
Pozycjonowanie (SEO) oznacza „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. Jest to praktyka, polegająca na zwiększaniu zarówno jakości, jak i ilości ruchu w witrynie, a także ekspozycji oferty marki poprzez bezpłatne wyniki wyszukiwania. Działania SEO w dużej mierze koncentrują się na użytkownikach internetu. W pozycjonowaniu trzeba zrozumieć, czego ludzie szukają w sieci, przygotować odpowiedzi, których potrzebują, wykorzystać słowa, których używają, i stworzyć treści, które chcą czytać. Zasoby te prezentuje się w taki sposób, by były one dopasowane do wymagań wyszukiwarki. Strona internetowa zostaje więc zoptymalizowana nie tylko pod kątem zawartości, ale także nawigacji czy szybkości ładowania.
Jakie korzyści zapewnia pozycjonowanie?
Użytkownicy ufają wyszukiwarkom, a osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingach Google sygnalizuje im, że dana witryna jest wiarygodnym źródłem. Im wyższa pozycja w rankingu na stronach wyników, tym więcej kliknięć i ruchu wygeneruje portal, sklep czy wizytówka firmy. Pozycjonowanie wpływa również na wzrost konkurencyjności marki oraz poprawia wrażenia użytkownika – na stronie łatwiej można się poruszać, a poszczególne produkty czy kategorie są dobrze opisane. Wszystko to przekłada się na większą liczbę konwersji, wyraźne zyski i rozwój biznesu.
Pozycjonowanie pozwala także ograniczyć koszty związane z płatnymi reklamami. Efekty dobrego SEO nie są jednorazowe, często trzeba zapłacić za nie mniej, niż za sponsorowane kampanie i utrzymują się nawet po zakończonych działaniach. Łatwo je również mierzyć, co pozwala skutecznie optymalizować całą strategię SEO.
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom?
Najważniejszym powodem, dla którego warto zlecić pozycjonowanie stron wyspecjalizowanej agencji, jest fakt, że w zakresie SEO ma ona znacznie większe możliwości niż sam właściciel firmy. Agencje zatrudniają wielu pracowników, którzy posiadają rozległą wiedzę z wielu dziedzin pozycjonowania. W przypadku problemów lub konieczności zwiększenia obciążenia pracą agencje mogą przydzielić więcej osób do obsługi danej strony. Mają one także dostęp do profesjonalnych narzędzi, często zbyt drogich dla klienta indywidualnego.
Istotną zaletą zlecania pozycjonowania zewnętrznym firmom jest również oszczędność czasu. Proces pozycjonowania wymaga sporych nakładów pracy. Przekazując to zadanie agencji SEO, przedsiębiorca zyskuje czas, który może przeznaczyć na rozwój działalności w innych obszarach. Nie można zapominać o większej efektywności pozycjonowania realizowanego przez doświadczonych specjalistów i mniejszym ryzyku popełnienia błędów, skutkujących np. niewłaściwym funkcjonowaniem strony internetowej.
By cieszyć się z jak najlepszych rezultatów pracy agencji, zajmującej się pozycjonowaniem, warto stawiać na renomowane podmioty. Jedną z firm, która cieszy się bardzo dobrymi opiniami i od wielu lat proponuje profesjonalne usługi z zakresu SEO jest Artefakt. To zespół doświadczonych ekspertów, kompleksowo podchodzących do pozycjonowania i odnoszących w tym obszarze doskonałe wyniki. W Artefakt pozycjonowanie stron internetowych jest inwestycją, która się opłaci.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt
Materiał sponsorowany