Działają już zespoły doradcze ds. seniorów i osób z niepełnosprawnościami. Teraz, zgodnie z ustawą, w naszym mieście wyznaczony został koordynator ds. dostępności.
Koordynator wraz z zespołem skonsultuje chociażby miejskie inwestycje. Dzięki temu już na etapie planowania będzie można wprowadzić rozwiązania dostosowane do stargardzian o szczególnych potrzebach. Kolejna rola koordynatora to udzielanie wsparcia takim osobom – zwłaszcza w zakresie obsługi klienta w urzędzie i innych placówkach należących do miasta. Zespół będzie również kontrolował szeroko pojętą dostępność usług i rozwiązania ułatwiające codzienne funkcjonowanie mieszkańcom z niepełnosprawnościami.
Koordynatorem ds. dostępności w Stargardzie został Sebastian Lewkowicz – dyrektor Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego.
W skład zespołu wchodzą:
- Beata Procek – zastępca przewodniczącego,
- Elżbieta Bałaban – członek ds. dostępności architektonicznej,
- Robert Knop – członek ds. dostępności cyfrowej,
- Elżbieta Bartkowska – członek ds. dostępności informacyjno-komunikacyjnej,
- Marta Korytkowska,
- Hanna Kiełbowicz,
- Izabela Klejnocka.