Pozycjonowanie strony w Google - co musisz wiedzieć rozwijając swój biznes
Samo uruchomienie firmowej strony czy sklepu online nie wystarczy, aby osiągnąć sukces w sieci. Znikomy ruch na witrynie to problem, z którym boryka się wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją działalność w internecie. Aby go rozwiązać, powinieneś zdecydować się na pozycjonowanie.
Jak działa wyszukiwarka Google?
Wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, jak działa najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Użytkownicy poszukujący w Google informacji, nigdy nie dotrą do stron, które nie znajdują się w jej wewnętrznym spisie. Za jego aktualizację odpowiedzialne są specjalne roboty (nowoczesne algorytmy) nieustannie przemierzające sieć. Niestety, nawet jeśli trafią na Twój serwis www i go zaindeksują, nie oznacza to jeszcze, że równie szybko odnajdą stronę klienci. Można to zmienić poprzez pozycjonowanie. Dzięki reklamie oraz odpowiednim działaniom SEO, roboty Google korzystniej oceniają stronę. W efekcie pojawia się ona coraz wyżej w wynikach wyszukiwania, jest lepiej widoczna i cieszy się rosnącą popularnością.
Dlaczego bez pozycjonowania trudno uzyskać duży ruch na stronie?
Znając już schemat działania Google, łatwiej będzie Ci zrozumieć czynniki, które decydują o tym, że Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania. Do najważniejszych należy zaliczyć:- poziom indeksacji,
- przejrzystość struktury,
- renomę witryny.
Indeksacja jest tutaj absolutną podstawą – jeśli serwis www nie znajduje się w tym spisie, zawsze będzie niewidoczny w wyszukiwarce. Przejrzysta struktura gwarantuje z kolei, że robot Google odwiedzi wszystkie podstrony i doda ich adresy do katalogu (je także użytkownicy będą mogli znaleźć). Renoma jest natomiast głównym obiektem zainteresowania osób odpowiedzialnych za pozycjonowanie stron. W dużej mierze to od niej zależy, jak wysoko witryna będzie się wyświetlać w wynikach wyszukiwania.
O najważniejszych korzyściach wynikających z osiągnięcia wysokiej pozycji w Google dowiesz się więcej pod tym adresem: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/ .
Co jest istotne w procesie pozycjonowania?
Absolutną podstawą są słowa kluczowe, na które promuje się później witrynę. Użytkownicy poszukują informacji w sieci, wpisując do wyszukiwarki bardzo krótkie hasła. To właśnie po nich będą mogli dotrzeć do Twojej strony internetowej. Frazy muszą jak najtrafniej opisywać tematykę serwisu www, np. prezentowane tam usługi lub produkty. Po ich wybraniu należy sprawdzić konkurencję. Im słowo kluczowe jest popularniejsze, tym pozycjonowanie stron będzie procesem trudniejszym i bardziej czasochłonnym.Jeśli prowadzisz biznes o lokalnym zasięgu, dobrym pomysłem jest promowanie się w sieci na tzw. frazy regionalne. Różnica polega na dodawaniu do nich konkretnej lokalizacji, np. nazwy województwa, miasta, a nawet osiedla. Zaletą tego rozwiązania jest dużo mniejsza konkurencja, przez co proces pozycjonowania jest łatwiejszy i tańszy. Jeśli zainteresował Cię ten temat pozycjonowania lokalnego, więcej informacji o nim znajdziesz na stronie: https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/szczecin/ .
Optymalizacja strony pod kątem standardów SEO
Frazy kluczowe to jedno, ale trzeba jeszcze pamiętać o SEO. Pod skrótem od angielskich słów Search Engine Optimization kryje się długa lista standardów budowy stron ustalanych przez Google. Krążące po sieci roboty wyszukiwarki bazują na nich i odpowiednio oceniają witrynę (podnosząc lub obniżając pozycję w wynikach wyszukiwania). Abyś dobrze wyglądał „w ich oczach”, musisz dostosować do tych norm własny serwis www. Obejmują one m.in. takie aspekty, jak:- jakość treści, zarówno pod kątem językowym, jak i ich przydatności dla użytkowników,
- przejrzysty i pozbawiony błędów kod HTML (ewentualne poprawki wdraża się w ramach tzw. optymalizacji SEO),
- atrakcyjność (np. nowoczesna, responsywna forma oraz jakość wykorzystanej grafiki),
- liczba zewnętrznych domen linkujących do witryny www.