Miliony witryn dają odpowiedzi na niemal wszystkie pytania – trzeba tylko umieć znaleźć odpowiednie strony. W interesie właścicieli serwisów internetowych jest dotarcie ze swoją ofertą do konkretnych użytkowników, a droga która do tego prowadzi to pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach. Najprościej mówiąc, są to działania, dzięki którym adres danej strony będzie wyświetlany na czele wyników, ukazujących się w odpowiedzi na wpisane w okienko wyszukiwarki zapytanie. To bardzo ważne chociażby dlatego, że internauci zazwyczaj przeglądają tylko pierwsze strony z wynikami, pomijając te, które znajdują się dalej.
Na czym polega pozycjonowanie w Google?
Aby zacząć pracę nad wysoką pozycją strony www w wyszukiwarce, trzeba wiedzieć, w jaki sposób ona funkcjonuje i co decyduje o kolejności wyświetlanych linków. Znajomość czynników wpływających na ustalenie rankingu stron pozwala podjąć odpowiednie działania, dzięki którym adres witryny będzie widoczny w TOP10, a nawet TOP5 w wynikach wyszukiwania. W Polsce największą popularnością wśród internautów cieszy się Google, dlatego to właśnie tę wyszukiwarkę bierze się pod uwagę podczas procesu pozycjonowania. Największy wpływ na pozycję strony mają odpowiednio zoptymalizowane treści, techniczna optymalizacja serwisu, popularność witryny w internecie mierzona liczbą oraz jakością linków zewnętrznych, a także autorytet domeny.
Pozycjonowanie stron w Google – konkretne prace
Do najważniejszych czynności, które wdrażają specjaliści SEO, należy na pewno dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym zainteresowane osoby trafią na stronę oraz stworzenie atrakcyjnych treści zwierających te frazy. Kolejne kroki to te, dzięki którym strona będzie funkcjonalna i przyjazna, a więc postaranie się o jej mobilną wersję, przyspieszenie ładowania czy poprawa linkowania wewnętrznego. Równie ważne są wartościowe linki pochodzące z innych witryn oraz zaistnienie w tak popularnych dziś serwisach społecznościowych. To tylko niektóre z wielu działań, które muszą zostać wdrożone, aby strona była widoczna w Google. Trzeba przy tym pamiętać, że osiągnięta pozycja w wynikach wyszukiwania w każdej chwili może się zmienić, a SEO to proces o charakterze ciągłym.
Czy pozycjonowanie stron w internecie jest niezbędne?
Podstawą każdego biznesu są klienci i dotyczy to również witryn internetowych. Każda strona skierowana jest do konkretnej grupy użytkowników, bez których jej obecność w internecie traci sens. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to najlepszy sposób na dotarcie do nich i zwrócenie uwagi na ofertę serwisu. Można to porównać do tradycyjnej reklamy pod postacią biboardu czy szyldu, dzięki której do danego sklepu trafia więcej klientów niż do konkurencji. Każdy zatem, kto chce, aby jego witryna przynosiła zysk bądź skupiła wokół siebie konkretnych użytkowników, powinien zainteresować się pozycjonowaniem, bo to najlepszy sposób na skuteczną promocję w internecie.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Na czym polega pozycjonowanie w Google?
Aby zacząć pracę nad wysoką pozycją strony www w wyszukiwarce, trzeba wiedzieć, w jaki sposób ona funkcjonuje i co decyduje o kolejności wyświetlanych linków. Znajomość czynników wpływających na ustalenie rankingu stron pozwala podjąć odpowiednie działania, dzięki którym adres witryny będzie widoczny w TOP10, a nawet TOP5 w wynikach wyszukiwania. W Polsce największą popularnością wśród internautów cieszy się Google, dlatego to właśnie tę wyszukiwarkę bierze się pod uwagę podczas procesu pozycjonowania. Największy wpływ na pozycję strony mają odpowiednio zoptymalizowane treści, techniczna optymalizacja serwisu, popularność witryny w internecie mierzona liczbą oraz jakością linków zewnętrznych, a także autorytet domeny.
Pozycjonowanie stron w Google – konkretne prace
Do najważniejszych czynności, które wdrażają specjaliści SEO, należy na pewno dobór odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym zainteresowane osoby trafią na stronę oraz stworzenie atrakcyjnych treści zwierających te frazy. Kolejne kroki to te, dzięki którym strona będzie funkcjonalna i przyjazna, a więc postaranie się o jej mobilną wersję, przyspieszenie ładowania czy poprawa linkowania wewnętrznego. Równie ważne są wartościowe linki pochodzące z innych witryn oraz zaistnienie w tak popularnych dziś serwisach społecznościowych. To tylko niektóre z wielu działań, które muszą zostać wdrożone, aby strona była widoczna w Google. Trzeba przy tym pamiętać, że osiągnięta pozycja w wynikach wyszukiwania w każdej chwili może się zmienić, a SEO to proces o charakterze ciągłym.
Czy pozycjonowanie stron w internecie jest niezbędne?
Podstawą każdego biznesu są klienci i dotyczy to również witryn internetowych. Każda strona skierowana jest do konkretnej grupy użytkowników, bez których jej obecność w internecie traci sens. Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach to najlepszy sposób na dotarcie do nich i zwrócenie uwagi na ofertę serwisu. Można to porównać do tradycyjnej reklamy pod postacią biboardu czy szyldu, dzięki której do danego sklepu trafia więcej klientów niż do konkurencji. Każdy zatem, kto chce, aby jego witryna przynosiła zysk bądź skupiła wokół siebie konkretnych użytkowników, powinien zainteresować się pozycjonowaniem, bo to najlepszy sposób na skuteczną promocję w internecie.
Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl
Materiał sponsorowany