Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

Od poniedziałku Starostwo Powiatowe poszerzyło bezpośrednią obsługę klientów

Dodano: 5 lat temu

Stopniowe luzowanie obostrzeń na podstawie przepisów tzw. ustawy covidowej przyjętej przez rząd, od poniedziałku stało się faktem.

Od poniedziałku Starostwo Powiatowe poszerzyło bezpośrednią obsługę klientów

Ustawa przywraca bieg terminów administracyjnych oraz znosi część ograniczeń, przede wszystkim tych, które od połowy marca ograniczały bezpośrednią obsługę klientów. Dzięki nowym przepisom Starostwo Powiatowe w Stargardzie ponownie jest otwarte dla interesantów, zachowując jednak wymogi sanitarne oraz część ograniczeń- głównie tych związanych z liczbą osób, które mogą przebywać jednocześnie w danym pomieszczeniu.
 

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, Starostwo Powiatowe rozszerzyło bezpośrednią obsługę interesantów, przy zachowaniu obowiązujących w urzędzie obostrzeń. Po zniesieniu ich części, bezpośrednia obsługa  jest możliwa w Kancelarii Ogólnej Starostwa oraz w Wydziale Komunikacji. Zachowano jednak pewne ograniczenia.
 

Przyjęto, że liczba interesantów w sali obsługi Wydziału Komunikacji odpowiada ilości czynnych stanowisk dla mieszkańców. Dopuszczalna liczba osób przebywających w jednym pokoju w tym samym czasie, nie może być również większa niż jedna osoba na stanowisko obsługi. W częściowo otwartym holu na parterze Starostwa, wymagane jest również zachowanie dystansu 1,5 metra odległości między przebywającymi tu osobami.
 

Wchodzący do urzędu interesanci zobowiązani są również użyć dostępnego środka do dezynfekcji rąk. W holu Starostwa i w pomieszczeniach urzędu obowiązuje też bezwzględny nakaz zakrywania twarzy przy użyciu, maseczek, przyłbic lub odzieży. Osoby poruszające się po urzędzie muszą zachować także należyty dystans 1,5 metra od siebie. Przyjęto również zasadę, że interesanci zgłaszają się bezpośrednio do Kancelarii Ogólnej, jej pracownicy zaś nawiązują kontakt z  odpowiednim wydziałem Starostwa- zależnie od rodzaju zgłoszonej sprawy.  Natomiast udostępnianie zasobu wydziału geodezji i kartografii odbywać się będzie nadal  po uprzednim zgłoszeniu telefonicznym lub mailowym. Bezpośrednia obsługa klienta możliwa jest jednak we wskazanym pomieszczeniu Wydziału Geodezji, Kartografii i Katastru.
 

Po zniesieniu części obostrzeń nadal wnioski oraz dokumenty można wysyłać do urzędu w formie korespondencyjnej- tradycyjną pocztą lub mailowo. Dostępne są również internetowe platformy obsługi ePUAP oraz PWPW- dedykowana interesantom Wydziału Komunikacji. Możliwe jest także składanie wniosków i dokumentacji przez pełnomocnika w godzinach pracy Starostwa.
 

Powrót do funkcjonowania Starostwa w trybie sprzed pandemii, zależeć będzie od rozwoju sytuacji oraz kolejnych rekomendacji Głównego Inspektora Sanitarnego i resortu zdrowia.

Źródło: Powiat Stargardzki
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja