Rząd doprecyzował w nowych przepisach, co należy rozumieć przez „zadania niezbędne”, które muszą być wykonywane przez urzędy miast, gmin i powiatów.
Po wprowadzeniu pierwszych obostrzeń od 16 marca 2020 r., Starostwo Powiatowe zawiesiło bezpośrednią obsługę mieszkańców funkcjonując w trybie zdalnym. Oznacza to, że interesanci mogą załatwiać sprawy telefonicznie lub za pośrednictwem internetowych platform obsługi.
Biorąc pod uwagę przepisy § 13 ust. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z 19 kwietnia, Starosta Stargardzki, informując o wprowadzonych zmianach w funkcjonowaniu urzędu przypomina, że
-
Do odwołania zawieszona zostaje bezpośrednia obsługa mieszkańców.
-
Wnioski oraz dokumenty do urzędu można:
- wysyłać w formie korespondencyjnej na adres: Starostwo Powiatowe w Stargardzie,
ul. Skarbowa 1, 73- 110 Stargard;
- wysyłać za pośrednictwem korespondencji elektronicznej, w szczególności
internetowej platformy e- PUAP lub w przypadku niektórych usług komunikacyjnych
PWPW;
- składać w punktach podawczych, od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy
Urzędu (8.00.- 16.00.), w budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Skarbowej 1,
a w sprawach geodezji, kartografii i katastru w budynku przy Rynku Staromiejskim 5.
Celem usprawnienia obsługi w tych szczególnych warunkach, warto pamiętać o kilku zasadach:
-
Wnioski i dokumenty (z podaniem danych kontaktowych: numeru telefonu, adresu poczty e-mail) należy składać (przesyłać) w zaklejonych kopertach; mile widziany „hasłowy” dopisek z nazwą sprawy lub biura/wydziału, do którego kierowany jest wniosek.
-
Wydane w sprawach urzędowych decyzje administracyjne, rozstrzygnięcia oraz inne odpowiedzi będą wysyłane klientom w formie korespondencji pocztowej lub elektronicznej.
-
W przypadku spraw urzędowych wymagających obecności klienta w urzędzie, umówienie wizyty (dzień, godzina) nastąpi w kontakcie telefonicznym.
-
Wizyta z bezpośrednim udziałem klienta - przy zachowaniu obowiązujących w urzędzie reżimów sanitarnych – odbywa się w punkcie podawczym.
-
Wnioski elektroniczne i karty usług (spraw), numery bezpośrednich telefonów do biur i wydziałów urzędu, a także numery kont bankowych dostępne są na stronach:
http://eboi.powiatstargardzki.pl/dokumenty/wydzial.dhtml
https://powiatstargardzki.pl/strona/menu/6_kontakt
http://bip.powiatstargardzki.pl
Przypominamy też główne dane kontaktowe urzędu (nr. telefonów, adresy e- mail):
-
Kancelaria Ogólna, tel. 091 48 04 800 lub 091 48 04 804 (połączenia do wszystkich biur i wydziałów urzędu przy ul. Skarbowej 1, e- mail: starostwo@powiatstargardzki.pl
-
Sekretariat Zarządu Powiatu, tel. 091 48 04 802 lub 091 48 04 803.
-
Wydział Geodezji, Kartografii i Katastru, tel. 091 834 97 71, e- mail: geodezja@powiatstargardzki.pl