Dzisiaj jest: 25.4.2024, imieniny: Jarosława, Marka, Wiki

Większość przeciwko rozszerzonej SPP

Dodano: 5 lat temu
Redakcja poleca!

Szczegóły głosowania-sondy w sprawie funkcjonowania rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania przedstawiają się następująco:

Większość przeciwko rozszerzonej SPP

- głosy internetowe – 3278 osób (72%) na nie/1296 osób (28%) na tak,
- głosy papierowe – 478 osób (60%) na nie/315 osób (40%) na tak.
Łącznie zagłosowało 5367 osób. 70% na nie/30% na tak.

 

Prezydent Rafał Zając podsumował konsultacje społeczne w sprawie SPP:

W zakończonej wczoraj sondzie wzięło udział 5367 osób. 70% głosujących opowiedziało się przeciwko funkcjonowaniu rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania. Jak zapowiadaliśmy w trakcie głosowania – na najbliższej sesji Rady Miejskiej wyjdę z inicjatywą uchwałodawczą dotyczącą likwidacji dysfunkcyjnej strefy. Trzeba podkreślić, że w obecnym, fragmentarycznym kształcie, nie spełnia ona swojej funkcji. Utrzymywanie strefy tylko na nielicznych drogach w śródmieściu powoduje, że parkingi na ulicach przyległych do SPP są notorycznie zajęte. Przykładem może być ul. Mickiewicza, czy os. Tysiąclecia.

Dziękuję wszystkim za żywe zainteresowanie tematem. Cieszę się, że mogliśmy o tym dyskutować na konsultacjach społecznych w SCK. Dziękuję za wymianę poglądów, sugestie, uwagi i pytania przekazywane
w różnej formie. W końcu dziękuję za chęć podjęcia niełatwej decyzji. Zależało mi, żebyście to Państwo mogli wybrać najbardziej preferowane rozwiązanie, ponieważ każdego dnia konsekwencje podjętej decyzji będą miały wpływ na nasze przemieszczanie się i korzystanie z układu komunikacyjnego miasta.

Propozycja rozszerzenia SPP była próbą znalezienia szybkiej recepty na trudności, które sygnalizują wciąż sami mieszkańcy. Ostatecznie okazało się jednak, że chcą oni ewolucyjnego rozwiązania tych problemów. Podejmujemy to wyzwanie z gotowymi pomysłami, które już są i będą realizowane równolegle w trzech obszarach:
1. Komunikacja zbiorowa:
– wymiana taboru, zwiększanie częstotliwości połączeń, ułatwienia w dostępie do biletów, rozbudowa systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.
2. Komunikacja rowerowa:
– dalsza rozbudowa ścieżek rowerowych i budowa parkingów dla jednośladów,
– wydzielenie na jezdniach przestrzeni – pasów dla rowerów, podnoszących bezpieczeństwo przejazdu przez centrum.
3. Infrastruktura:
– budowa tunelu łączącego teren ZCP z ul. Wyszyńskiego,
– kontynuacja realizacji planu parkingowego – w tym roku m.in. przy ul. Żeromskiego i Strażniczej. Receptą na dolegliwości centrum będzie też parking typu park&ride na 300 aut przy ul. Barnima. Konsekwentnie zamierzamy także poszerzać ofertę parkingową we wszystkich dzielnicach miasta,
– budowa obwodnicy północnej – od ronda w pobliżu Tesco do ul. Podleśnej. W efekcie cały ruch tranzytowy pomiędzy Szczecinem a Goleniowem mógłby się odbywać już bez przejazdu przez ul. Pierwszej Brygady.
Z takiego rozwiązania skorzystają też mieszkańcy os. Zachód, Chopina, ale także Śródmieścia, którym tą drogą łatwiej będzie się przemieszczać.

Zapewniam, że wszystkie te działania będziemy konsekwentnie realizować. Szanuję Państwa decyzję podjętą
w tej sondzie i raz jeszcze dziękuję za zaangażowanie się w jeden z najpilniejszych tematów związanych
z funkcjonowaniem miasta.


Zdjęcie: UM w Stargardzie

Źródło: Urząd Miasta Stargard
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
PGE Spójnia Stargard - Enea Stelmet Zastal Zielona Góra. Fotorelacja