W związku z tym Miasto podwyższając opłaty za parkowanie, chce obniżyć ceny biletów. Czy to zachęci mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej?
Jan Gumuła, Prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Stargardzie podczas zeszłotygodniowych konsultacji przypomniał o rewolucji komunikacyjnej, jak miała miejsce w lutym br. Wówczas do użytku oddano Zintegrowane Centrum Przesiadkowe, a w mieście zaczęły obowiązywać nowe schematy linii komunikacyjnych. Dzięki temu stargardzianie otrzymali nową, lepszą ofertę poruszania się po mieście. - Dziś mieszkaniec Stargardu przy tak bogatej ofercie komunikacji miejskiej, dyktowanej częstotliwością autobusów, ma prawo wyboru. Może się zastanowić czy przy takiej podaży komunikacji miejskiej jest sens utrzymywać samochód osobowy, gdy robi nim np. tylko 500 km miesięcznie- mówi Prezes Jan Gumuła.
Bilety MPK tańsze nawet o połowę
Jeżeli mieszkańcy zdecydują o rozszerzeniu Strefy Płatnego Parkowania zgodnie z rozwiązaniami wypracowanymi na konsultacjach, to miejski przewoźnik przygotuje wyjątkowo atrakcyjną ofertę. Jednorazowy bilet normalny będzie kosztował 2 zł, a ulgowy – 1 zł. To znacząca obniżka, którą odczują pasażerowie. Jeszcze tańsze będą bilety sieciowe. Za 15-dniowy normalny zapłacimy 20 zł, ulgowy – 10 zł. Normalny bilet miesięczny będzie kosztował 40 zł, a ulgowy – 20 zł. Natomiast za bilet normalny 60-dniowy zapłacimy 80 zł, a za ulgowy – 40 zł. W przypadku biletów sieciowych obniżka wyniesie ponad 50%. Korzystne dla pasażerów zmiany zaczną obowiązywać po rozszerzeniu w Stargardzie Strefy Płatnego Parkowania.
- Dobra oferta oparta o Zintegrowane Centrum Przesiadkowe, duża częstotliwość na głównych ciągach komunikacyjnych, tania taryfa opłat to jest taka alternatywa, która powinna każdemu mieszkańcowi Stargardu dać możliwość wyboru czy jechać do szkoły, kupować trzecie kolejne auto w rodzinie i blokować parking oraz drogę, czy nie taniej byłoby kupić bilet komunikacji miejskiej- mówił Prezes MPK Jan Gumuła. Wspominał również o tym, że autobus mieści o wiele więcej osób na pokładzie, a zajmuje mniejszą powierzchnię, niż samochód osobowy. Jan Gumuła podczas sotkania mówił także, że powinno dążyć się do propagowania komunikacji miejskiej, która w innych polskich i europejskich aglomeracjach pozwala np. na pozostawienie auta na parkingu przed miastem i podróżowanie za darmo z biletem parkingowym.
Strefa zbilansuje tańszą komunikację miejską
Rafał Zając, Prezydent Stargardu mówi, że komunikacja miejska będzie tańsza, ale tylko wtedy, gdy Strefa Płatnego Parkowania zostanie rozszerzona. - Te ceny są nie do udźwignięcia dla budżetu, chyba, że wprowadzimy Strefę, która da dodatkowe dochody. I nie przeznaczymy ich na inne wydatki w mieście, tylko właśnie na układ komunikacyjny. Wprowadzimy tak tanią komunikację, jeśli mieszkańcy rzeczywiście zdecydują, że i strefa i tania komunikacja w mieście jest potrzebna- mówił Prezydent. - Po tych zmianach mielibyśmy jedną z najtańszych komunikacji zbiorowych w Polsce. Liczymy na to, ze dochody ze Strefy plus zwiększenie ilości pasażerów spowoduje, że ubytek wynikający ze zmniejszenia cen biletów się zbilansuje- zapowiedział Prezydent Rafał Zając.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- SPP. R. Zając: Chcemy mieć jedną z najtańszych komunikacji miejskich w Polsce. Cz.3