Dzisiaj jest: 18.5.2024, imieniny: Alicji, Edwina, Eryka

SPP. R. Zając: Nie wydłużymy miasta, żeby zmieścić wszystkie samochody. Cz.1

Dodano: 5 lat temu Autor:
Redakcja poleca!

W zeszłym tygodniu w Stargardzkim Centrum Kultury odbyły się konsultacje społecznie dotyczące zmian w układzie komunikacyjnym miasta i Strefie Płatnego Parkowania.

SPP. R. Zając: Nie wydłużymy miasta, żeby zmieścić wszystkie samochody. Cz.1
Jakie działania podejmuje Miasto, by usprawnić ruch i umożliwić parkowanie w Stargardzie?

Prezydent Stargardu Rafał Zając mówi, że Strefa Płatnego Parkowania jest takim rozwiązaniem, które ma być elementem całego systemu komunikacyjnego w mieście. Zwrócił uwagę, że w Stargardzie jest coraz więcej samochodów i jeździ się przez to mniej komfortowo. - Da się zauważyć nie tylko przy okazji prowadzonych inwestycji, że trudno się przejeżdża przez Stargard w godzinach szczytu komunikacyjnego. Mimo ułatwień komunikacyjnych, przybywające samochody i chęć poruszania się w każde miejsce w sumie niewielkim mieście jakim jest Stargard powoduje, że komfort życia nam spada. Nikt z nas nie chce jechać z punktu A do punktu B przez pół godziny i mieć problem ze znalezieniem miejsca do parkowania- mówi Prezydent. - Pojemność tego układu drogowego jest ograniczona, ponieważ nie wiem jak byśmy inwestowali upłynniając ten ruch, to jednak w naturalny sposób przecież nie wydłużymy pół miasta, żeby zmieścić wszystkie samochody w Stargardzie- dodaje.

Każdego roku w Wydziale Komunikacji stargardzkiego starostwa rejestrowanych jest ok. 3 tys. pojazdów. Liczba ta ma wpływ na poruszanie się po Stargardzie. Miasto systematycznie prowadzi inwestycje, które mają poprawić płynność ruchu oraz komfort podróżowania. W 2017 roku zrealizowało inwestycje o łącznej kwocie 11 mln zł, w 2018- 41 mln zł, a w 2019 planuje się, że wyniosą one 12 mln zł. W zeszłym roku m.in. wyremontowano Aleję Żołnierza, ul. Towarową oraz Ceglaną, gdzie powstały także ronda. Powstało także prawie 500 miejsc postojowych, m.in. przy ul. Kazimierza Wielkiego/Kramarskiej, na Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym czy terenie po pętli autobusowej przy Pętli Wolności. Miasto pracuje także nad budową północnej obwodnicy, która przynajmniej na początku połączy rondo przy Tesco z ul. Podleśną, a docelowo z ul. Gdańską. Przez ostatnie 10 lat powstało 28 km ścieżek rowerowych.

- Strefa Płatnego Parkowania w Stargardzie, dużo większa i trochę droższa, ma nas prowokować do zaniechania z korzystania z samochodu osobowego i zachęcać do korzystania z komunikacji- mówi Prezydent Rafał Zając. - Nie chcemy, by SPP dawała cel tylko fiskalny, czyli tylko dawała dochody do budżetu miasta. Za te pieniądze chcemy zaproponować dużo tańszą komunikację miejską oraz nowe parkingi rowerowe- dodaje Prezydent.

W najbliższym czasie pod konsultacje społeczne zostaną poddane propozycje rozwiązań, które miałyby zacząć funkcjonować w mieście po wakacjach. - Chciałbym, żeby to Stargardzianie w konsultacjach społecznych zdecydowali czy idziemy w kierunku rozwiązań europejskich, które mają nam zmienić filozofię poruszania się po mieście i dać tanią komunikację, odciążyć miasto i podnieść jakość życia w mieście, czy idziemy w kierunku likwidacji strefy i zdominować centrum samochodami osobowymi- podsumował Prezydent.


 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Dzień Pionierów 12.05.2024. Fotorelacja