Do konkursu zgłoszonych zostało 11 produktów i usług oferowanych w Stargardzie. Pięcioosobowa Kapituła złożona z ekspertów w dziedzinie gospodarki, zarządzania, ekonomii, Urzędu Miejskiego i Rady Miejskiej przeanalizowała zgłoszone wnioski. Obradom przysłuchiwał się prezydent Rafał Zając. – To prestiżowe wyróżnienie, które bardzo bym chciał, będzie miało wpływ na budowanie tożsamości lokalnej i zbliżenie konsumentów, klientów z producentami, usługodawcami. Chcemy promować to co jest wyjątkowe, nasze, stargardzkie – powiedział prezydent.
Marka „Stargardzki Produkt Lokalny" ma stworzyć w naszym mieście kulturę sprzyjania przedsiębiorczości poprzez wyeksponowanie osiągnięć lokalnych przedsiębiorstw oraz zbudować spójny system promocji ich produktów i usług.
Marka „Stargardzki Produkt Lokalny” przyznawana jest w dwóch kategoriach: dla przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie naszego miasta co najmniej 24 miesiące oraz dla przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na terenie Stargardu do 24 miesięcy („Debiut Roku”).
Do konkursu zgłoszone zostały:
- usługi geodezyjno-kartograficzne firmy AZYMUT - Zakład Usług Geodezyjnych Jerzy Kielan,
- pizza stargardzka - PIZZERIA U JANA,
- lody baks - KAWIARENKA BAKS – Beata Postawa,
- usługi świadczone w Restauracji Ratuszowa i Hotelu Grodzkim,
- sernik stargardzki - CUKIERNIA NOVA,
- chleb firmowy CUKIERNIA NOVA,
- seria piw - INA, BASTEJA, BIAŁOGŁOWKA, RATUSZ, WAŁOWA, SPICHRZ - BROWAR STARGARD,
- usługi związane z branżą rowerową – OLIMPIJCZYK,
- układarka pobocza up 300 skrapiarka emulsji asfaltowej smb – MADROG,
- e-commerce – Home & Living – MIRAT,
- usługa gastronomiczna- bistro - FHU ZIEMNIAKOWELOVE Iwona Mazurek – Orłowska.
Laureatów pierwszej edycji konkursu poznamy 7 grudnia.