Po wielomiesięcznych przygotowaniach oraz przymiarkach, które trwały jeszcze do połowy października, rozpoczęto najtrudniejszy etap inwestycji. W piątkowy wieczór, 12. października wprowadzona została zmieniona organizacja ruchu, która utrudni znacznie codzienny dojazd do i ze Szczecina. Pierwszy „test przepustowości” trasy po zamknięciu jednego z wiaduktów, czekał kierowców w poniedziałkowy poranek.
Zatem stało się! Zamknięty został północny wiadukt w stronę Szczecina, który łączył dotąd drogę krajową Nr 10 z autostradą A 6. Zamknięcie wiaduktu oznacza również częściowe wyłączenie z eksploatacji jednej nitki Szosy Stargardzkiej w Płoni. Z tego powodu nastąpiło przerzucenie całego ruchu na drugą nitkę, i wiadukt w kierunku Stargardu. Kierowcy odczuli już pierwsze efekty zamknięcia- w godzinach porannego szczytu utworzył się niemal kilometrowy korek…
W ramach tymczasowej organizacji, na jednej jezdni Szosy Stargardzkiej wyznaczone zostały cztery pasy ruchu- po dwa w każdą stronę. Przy czym wewnętrzne pasy jezdni zwężono do 2,75 m. Zamknięta również została łącznica odcinka Stargard- Kołbaskowo, i wyznaczony objazd przez węzeł Szczecin Dąbie.
Wszystkie zmiany w organizacji ruchu, które już obowiązują, wprowadzono w związku z rozpoczęciem zasadniczych prac przy gruntownej przebudowie węzła „Kijewo”. Należy przygotować się do całego szeregu utrudnień, ponieważ tymczasowa organizacja ruchu będzie zmieniana etapami, zależnie od postępu prac przy przebudowie węzła. O wszystkich zmianach szczeciński Oddział GDDKiA będzie informować kierowców na bieżąco.
Zakres rozpoczętych właśnie robót obejmuje wyburzenie dotychczasowych wiaduktów węzła. W ich miejscu wybudowane zostaną nowe- dwa razy dłuższe. Przewidziano również budowę nowych łącznic i tzw. jezdni zbiorczo- odprowadzających, które zapewnią dogodne i bezkolizyjne skomunikowanie z autostradą A 6. Przebudowana również zostanie poniemiecka, betonowa nawierzchnia autostrady w rejonie węzła.
Zarządca planuje zakończyć wszystkie prace przy przebudowie w III kwartale 2020 r. Przez ten czas obowiązywać będzie zmieniona organizacja ruchu, utrudniająca znacznie codzienne dojazdy. Pozostaje więc cierpliwość oraz zdwojona uwaga, zwłaszcza w trakcie pierwszych dni i tygodni, by przyzwyczaić się do nowych warunków po wprowadzonych zmianach w rejonie węzła „Kijewo”.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że po zakończeniu inwestycji Szczecin otrzyma nowoczesne połączenie autostradowe z siecią dróg szybkiego ruchu. Do dyspozycji kierowców oddany również zostanie gruntownie przebudowany, wygodniejszy i bezpieczniejszy węzeł komunikacyjny o zwiększone przepustowości ruchu.
Jednak najpierw trzeba będzie pocierpieć, i może częściej korzystać z pociągu w drodze do Szczecina.