Od stycznia w okienku kasy biletowej spółki PKP Intercity umieszczona była kartka z informacją, że kasa będzie nieczynna do odwołania. W ostatnich dniach kartka zniknęła, tak samo jak logo i emblematy spółki w okienku. Mieszkańcy obawiają się, że kupienie biletu na dworcu w Stargardzie może być problemem. Przez miasto codziennie przejeżdża kilkanaście pociągów dalekobieżnych, którymi można dojechać do wielu miast w kraju. Kasa PKP Intercity jako jedyna była również dostosowana do obsługi podróżnych poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Anna Zakrzewska z PKP Intercity potwierdza, że pod koniec stycznia kasa PKP Intercity na dworcu w Stargardzie została zamknięta. - Przy podejmowaniu decyzji wzięto pod uwagę zarówno względy ekonomiczne, jak też organizacyjne związane z funkcjonowaniem kasy- mówi Anna Zakrzewska. Dodaje również, że osoby, które planują podróż pociągami PKP Intercity ze stacji Stargard, mają możliwość nabycia biletu w kasach Przewozów Regionalnych, które zlokalizowane są na dworcu. - Dodatkowo zachęcamy do korzystania z naszego systemu internetowego (e-IC) czy aplikacji IC Mobile Navigator, które umożliwiają zakup biletu bez wychodzenia z domu, bez kolejek- mówi również Anna Zakrzewska z PKP Intercity.
Zmniejszona ilość kas biletowych na stargardzkim dworcu może oznaczać kolejki przed przyjazdem pociągu. Warto zatem przyjść na dworzec nieco wcześniej lub zakupić bilet w internecie. Być może po zapowiadanym od lat remoncie budynku dworca przy okazji modernizacji linii kolejowej Szczecin-Poznań, na dworcu lub w jego pobliżu stanie biletomat, który usprawni i ułatwi kupowanie biletów kolejowych przez podróżnych w naszym mieście.