Powiat jest w trakcie wyboru firmy, która zapewni sprzęt i oprogramowanie. Kolejki mieszkańców przed Wydziałem Komunikacji to duży problem, wielokrotnie opisywany także w lokalnych mediach. Zarząd Powiatu zdecydował o wprowadzeniu nowych rozwiązań, które rozładują tłok na parterze budynku Starostwa.
Decyzję Zarządu Powiatu poparli radni, przyznając w drodze uchwały dodatkowe fundusze na realizację przedsięwzięcia. Powiat jest już po prezentacji firm, zainteresowanych instalacją systemu. To sprawdzone i doświadczone podmioty, specjalizujące się we wdrażaniu systemów informatycznych do obsługi urzędu. Po wyborze oferenta, który nastąpi jeszcze w kwietniu, szybko nastąpią prace instalacyjne. Zarząd Powiatu spodziewa się, że system usprawniający obsługę klientów Wydziału Komunikacji zacznie funkcjonować w maju. Wtedy też należy oczekiwać likwidacji kolejek na korytarzu.
Po uruchomieniu systemu każda osoba, która zamierza załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji, otrzyma wydruk z informacją o konkretnej godzinie usługi. Będzie również możliwość internetowej rezerwacji. Korzystający z internetu zapewnią sobie jednak miejsce dopiero w następnym, lub kolejnym dniu roboczym. Pozwoli to na uniknięcie sytuacji „nakładania się” zgłoszeń zarówno tych z Sieci, jak i dokonywanych w urzędzie. W budynku Starostwa Powiatowego specjalny terminal wydawać będzie wydruki z datą i godziną, przypisaną konkretnej osobie. Zniknie zatem konieczność długotrwałego wyczekiwania- interesanci zostaną obsłużeni w Wydziale Komunikacji o godzinie podanej na wydruku.
Problemy z obsługą zaczęły się, z chwilą uruchomienia nowego programu rejestracji pojazdów i kierowców CEPiK 2.0. Nastąpiło to 13 listopada 2017 r. Obecnie system funkcjonuje w miarę sprawnie, co jakiś czas zdarzają się jednak trudności wynikające z wdrażania nowych aplikacji oraz dokonywanych poprawek. Wpływa to na tryb obsługi klientów- szczególnie w zakresie wydawania dokumentów rejestracyjnych.
Średnio Wydział Komunikacji obsługuje od 110- 130 osób. Dodatkowo wydawaniem praw jazdy oraz Profilu Kandydata na Kierowcę zajmują się osobno pracownicy dwóch wydzielonych stanowisk. Dzięki temu możliwe jest wydawanie tych dokumentów na bieżąco.
Zarówno Zarząd Powiatu, jak i Dyrektor Wydziału Komunikacji mają świadomość problemów, związanych z rejestracją pojazdów. Jednak nie mogą przyjąć opinii zamieszczanych w wiadomościach lokalnych mediów, jakoby ta sytuacja była wynikiem „opieszałości urzędników”. Pracownicy Wydziału Komunikacji wypełniają codziennie swoje obowiązki pod dużą presją i obciążeniem, starając się rozładować kolejkę oczekujących na tyle, na ile to możliwe.
Do czasu wprowadzenia nowego systemu obsługi, przepraszając za niedogodności, prosimy jednocześnie Klientów Wydziału Komunikacji o cierpliwość i wyrozumiałość.