Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

W goleniowskim szpitalu pacjent pobił pacjenta

Dodano: 7 lat temu

Jest Oświadczenie spółki.

W goleniowskim szpitalu pacjent pobił pacjenta

Oświadczenie Spółki Szpitalne Centrum Medyczne w Goleniowie z dnia 10.10.2017 roku

Goleniów, dn. 11.10. 2017 r.

SCM.PP.7679.2017.PR
 

Oświadczenie Spółki Szpitalne Centrum Medyczne w Goleniowie z dnia 10.10.2017 roku

W nocy z 15 na 16 września 2017 roku w naszym szpitalu jeden z pacjentów, długotrwale przebywający na oddziale wewnętrznym, po udarze, leżący, został pobity przez innego pacjenta, przyjętego na oddział 14 września br.

Pacjent, który później okazał się napastnikiem, został przyjęty na podstawie skierowania z jednej z goleniowskich przychodni POZ. Stan pacjenta był poważny i nie było żadnych podstaw do odmowy leczenia. Umieszczony został z poszkodowanym na jednej sali, była to wówczas jedyna możliwość. Szpital w żaden sposób nie jest upoważniony do segregacji pacjentów i w tej konkretnej sytuacji szpital nie mógł warunkować decyzji o hospitalizacji.

Niezwłocznie po zdarzeniu, 18 września doszło do osobistego spotkania zarządu spółki z jedną z córek pokrzywdzonego. Na spotkaniu ustalono sposób postępowania po zdarzeniu, w szczególności zachowanie pełnej dyskrecji, na której bardzo zależało rodzinie. Władze spółki pozostawały w kontakcie osobistym i telefonicznym z rodziną, deklarując chęć wsparcia adekwatnie do możliwości spółki. W związku z zaistniałą sytuacją zarząd zaproponował przeniesienie poszkodowanego pacjenta do Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego Szpitalnego Centrum Medycznego w Goleniowie Spółka z o.o., aby rozwiązać rodzinie problem zapewnienia długoterminowej opieki.

Doszło do dwóch oficjalnych spotkań z rodziną, w tym jednego także z udziałem lekarza, który udzielił wyjaśnień i odpowiedział na zadawane pytania.

Szpital ze swej strony prowadzi wewnętrzne postępowanie wyjaśniające obok trwającego dochodzenia prowadzonego przez policję pod nadzorem prokuratury.

Jednak niezależnie od tego deklarujemy chęć współpracy zarówno z rodziną pokrzywdzonego jak i wszystkimi służbami wyjaśniającymi zaistniałe zdarzenie.

Wyrażamy swoje ubolewanie oraz przepraszamy, że do zdarzenia doszło. Niestety jako szpital nie dysponujemy narzędziami formalnoprawnymi, w niedoskonałym systemie służby zdrowia, aby przewidywać i skutecznie zapobiegać wszystkim tego typu zdarzeniom.

PREZES ZARZĄDU
Piotr Ruciński

Źródło: szpitalgoleniow.pl
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja