Urząd Miejski wyda stargardzkim seniorom pierwsze 2000 kopert życia już 23 września w Parku Chrobrego przy Teatrze Letnim.
Koperta życia to zbiór podstawowych informacji o stanie zdrowia. Zawiera formularz z krótkim opisem choroby, listą zażywanych leków, posiadanymi uczuleniami, a także danymi chorego oraz kontaktem do lekarza prowadzącego i najbliższych członków rodziny. To niezbędne informacje w trakcie udzielania pomocy medycznej.
Koperta życia adresowana jest do lekarzy i ratowników pogotowia wezwanych na interwencję w domu chorego.
- Chcemy, aby seniorzy, osoby samotne, schorowane mogły poczuć się bezpieczniej, pewniej w sytuacji kryzysowej. Jest to element, który powinien znajdować się w każdym domu, gdzie istnieje niebezpieczeństwo przeprowadzenia akcji ratowania życia i zdrowia. Koperta życia stanowi bowiem nieocenioną pomoc w podjęciu szybkiej i właściwej akcji ratunkowej. Na początek rozdamy 2000 kompletów, czyli kopert, formularzy, magnesów na lodówkę. Urzędnicy dopomogą również wypełnić kartę informacyjną – mówi Ewa Sowa, zastępca prezydenta Stargardu. Wydawanie kopert odbędzie się podczas festynu w ramach II Stargardzkich Dni Seniora.
Koperta życia powinna znajdować się w miejscu, w którym łatwo będzie można ją znaleźć. Nie w szufladach, szafkach, na półce w szafie, lecz w miejscu, które jest w każdym domu. Doświadczenie pokazało, że takim miejscem jest lodówka. Stąd każdy, wraz z kopertą życia, otrzyma magnes na lodówkę informujący o znajdującej się w niej kopercie. W sytuacji zagrożenia każdy lekarz i ratownik będą doskonale wiedzieć gdzie szukać.
Formularz wewnątrz koperty życia - wzór
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Stargard
- Urzędnicy rozdadzą seniorom koperty