Nie wszystkie talenty dziecka możemy dostrzec od razu, niektóre ujawniają się z czasem. Jeśli jednak w miarę wcześnie rozpoznamy jego predyspozycje, ma ono szansę na dalszy rozwój umiejętności. Najważniejsza jest kreatywność, to dzięki niej możemy zaspokoić ciekawość poznawczą malucha i pokazać mu różne kierunki rozwoju. Bardzo często w dorosłym życiu albo żałujemy zmarnowanych talentów, mamy żal do rodziców, że musieliśmy robić rzeczy, na które nie mieliśmy ochoty, albo wręcz odwrotnie, cieszymy się, że potrafili zaszczepić w nas miłość do różnych dziedzin. Z własnego doświadczenia wiemy, że nie należy do niczego przymuszać dzieci, bo może to wywołać skutki odwrotne do założonych. Maluch też powinien mieć wybór, dlatego najlepiej przedstawić mu różne opcje, wzbudzić zainteresowanie poprzez atrakcyjną formę zajęć opartą na zabawie, a następnie nagradzać za zaangażowanie.
Kiedy myślimy o talentach czy umiejętnościach dzieci, najczęściej przychodzą nam do głowy zdolności muzyczne, plastyczne lub sportowe. Zapominamy jednak, że maluchy mają niezwykłą zdolność do przyswajania języków. Świetnie widać to na przykładzie dzieci dwujęzycznych, wychowanych w innym państwie lub w rodzinie, w której rodzice pochodzą z różnych krajów. Maluchy poznają w naturalny sposób jednocześnie dwa języki lub więcej, co daje im ogromne możliwości rozwoju.
Autorką jednej z popularniejszych dzisiaj metod nauczania angielskiego wśród uczniów jest brytyjska lingwistka Helen Doron. Opracowała ona metodę nauczania, która została oparta na wielu technikach aranżujących takie warunki do nauki, jakie mają dzieci dwujęzyczne. W szkołach językowych uczących metodą Helen Doron główną rolę odgrywają lektorzy, którzy są pewnego rodzaju animatorami inicjującymi zabawy z dziećmi, porozumiewając się z nimi tylko w języku angielskim. Przez zabawę maluchy poznają słownictwo i uczą się poprawnej wymowy. Tego typu zajęcia wymagają od dzieci sporej aktywności, wszyscy uczestnicy biorą udział w grach i zabawach opartych na określonej tematyką kursu fabule. To daje im możliwość rozwijania wielu innych umiejętności, takich jak śpiew czy zdolności aktorskie. W zajęciach dla najmłodszych mogą, a nawet powinni, uczestniczyć również rodzice, aby obserwować postępy, a przede wszystkim spędzać produktywnie czas ze swoją pociechą. Pamiętajmy, że maluchy, które na samym początku swojej drogi poznają pierwszy język obcy, w przyszłości z łatwością będą uczyły się kolejnych.
Dzieci starsze, które potrafią pisać i czytać, oprócz intensywnych zajęć z mówienia, w przyjazny sposób prowadzone są przez tajniki gramatyki. Z myślą o nich stworzone są książki z ćwiczeniami gramatycznymi, łamańce językowe i wszelkie gry, z których korzystają na zajęciach i w domu. To dla nich przygotowano multimedialną platformę gier Kangi Club, Helen Doron Radio i wiele aplikacji dostosowanych do tabletów i smartfonow. Materiały dydaktyczne, w tym książki z rozszerzoną rzeczywistością (Augmented Reality), ciekawe i dynamiczne zajęcia, pozytywne wzmacnianie i małe grupy sprawiają, że dzieci osiągają swoje małe i duże sukcesy, co je jeszcze intensywniej mobilizuje do dalszej przygody z angielskim.
Centrum Helen Doron w Stargardzie zapewnia naukę angielskiego nie tylko dla maluchów, oferuje jednolity, spójny system nauczania z ofertą zajęć również dla nastolatków. W 2016 roku 14 uczniów przystąpiło do zewnętrznych egzaminów językowych Cambridge na poziomie YLE Movers i KET, które sprawdzały ich umiejętności w 3 obszarach: mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania. Wszyscy zdali ten egzamin, przy czym średni wynik całej grupy wyniósł aż 87%.
W te wakacje kolejne wyzwanie przed uczniami. Wybierają się na dziesięciodniowy obóz językowy do Londynu, by szlifować swój angielski, poznać kulturę i ludzi, którzy na co dzień posługują się tym językiem i wykorzystać swoje umiejętności językowe. Już nie mogą się doczekać nowej przygody. Z taką pasją, motywacją i zaangażowaniem na pewno sobie poradzą, przecież mają dobry start po angielsku.
Lokowanie produktu