Jeśli zawarłeś umowę na odległość, a więc podpisałeś ją np. u siebie w domu, masz 14 dni na zrezygnowanie. Wraz z umową sprzedawca/kurier musi wręczyć formularz odstąpienia od umowy.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. W postępowaniu sprawdzi czy niezgodne z prawem działania jak: podszywanie się pod innego operatora usług telekomunikacyjnych, brak informacji o faktycznej wysokości opłat abonamentowych, utrudnianie odstąpienia od umowy, niedoręczanie wszystkich dokumentów po podpisaniu umowy oraz nieuprawnione żądanie opłat za niezmówione usługi dodatkowe są stosowane w praktyce.
Z informacji wynika, że konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie o tym, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator. Ponadto konsumenci skarżyli się również, że atrakcyjna cena obowiązywała jedynie przez dwa okresy rozliczeniowe, a przy podpisaniu umowy nie zostali pouczeni o prawie odstąpienia od umowy jak również nie otrzymali wzoru oświadczenia o odstąpieniu. Działaniem na szkodę konsumentów jest również niewydawanie im pełnej dokumentacji dotyczącej umowy. UOKiK zakwestionował również żądanie zapłaty za usługi dodatkowe, których konsument nie zamawiał.
Według aktualnych danych jest 450 osób pokrzywdzonych i spływa wiele skarg od klientów, jak i sygnałów od rzeczników konsumentów z całej Polski. Stargardzcy policjanci również informowani są o podobnych sytuacjach, które miejsce mają na terenie powiatu stargardzkiego.