Dzisiaj jest: 19.3.2024, imieniny: Aleksandryny, Józefa, Nicety

Szczecin poszukuje pracowników

Dodano: 7 lat temu
Redakcja poleca!

Ruszyła kampania ?Szczecin Rekrutuje?, która ma na celu promocję nowych miejsc pracy i zachęcenie mieszkańców miasta, województwa zachodniopomorskiego

Szczecin poszukuje pracowników

i ościennych województw do szukania zajęcia właśnie w Szczecinie.
 

Bodźcem do przeprowadzenia kampanii i szeregu nowych działań na rzecz lokalnego biznesu było pojawienie się dwóch nowych inwestycji na terenie metropolii szczecińskiej – marki Zalando i Amazon, światowych firm z branży e-commerce (łącznie obie firmy szukają 2000 pracowników), oraz rozwój kluczowych dla regionu branż – m.in. sektorów IT, BPO i energetyki odnawialnej.

 - Czasy się zmieniły. Dziś to nie pracownik szuka pracodawcy tylko pracodawca ma problem ze znalezieniem pracowników - mówi prezydent Szczecina, Piotr Krzystek. – Dla miastajest to naturalne, że musimy wesprzeć nowych inwestorów w tych poszukiwaniach. Kilka tysięcy nowych miejsc pracy to niebagatelna liczba.
 

 Kampania jest skierowana do mieszkańców czterech województw: zachodniopomorskiego, pomorskiego, lubuskiego i wielkopolskiego. Ma na celu zwrócić uwagę na Szczecin, jako na miasto, o którym warto pomyśleć poszukując pracy i być może rozważyć relokację.

 Od 16 stycznia do końca miesiąca w Onecie, Wirtualnej Polsce, Pracuj.pl i Gratka.pl pojawiły się banery reklamowe z hasłem kampanii „Jest praca w dobrym klimacie“, które kierują do serwisu kampanii www.kariera.szczecin.eu. To właśnie tam można znaleźć informacje na temat akcji oraz loga 34 kluczowych firm i instytucji, które rekrutują w Szczecinie i które zaangażowały się w kampanię. Są to między innymi partnerzy strategiczni – Amazon, Zalando, KK Wind Solutions, Asseco Data Systems i home.pl. Po kliknięciu na logo przenosimy się na strony rekrutacyjne danej firmy.
 

 - Chcieliśmy zebrać w jednym miejscu większość ofert pracy, które są obecnie dostępne w naszym regionie. Pozwoli to mieszkańcom na szybkie i skuteczne ich przeglądanie. – mówi Marek Kubik, prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.

 O akcji informują także 30 sekundowe spoty, które pojawią się na antenie Polskiego Radia Szczecin, Polskiego Radia Koszalin, Radia Zielona Góra oraz 34 bilbordy, które zawisły w głównych miastach województwa zachodniopomorskiego  (w Gorzowie, Pile, Koszalinie, Szczecinie i Stargardzie).
 

 Łączny koszt kampanii to 90 tys. zł. Organizacją i promocją kampanii zajęła się Agencja Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.

Akcja Szczecin Rekrutuje to pierwsze działanie z wielu planowanych, które otworzą nowe relacje z biznesem lokalnym. Jeszcze w tym miesiącu zmieni się formuła Rady Gospodarczej Prezydenta Miasta Szczecina, która pełni funkcję opiniotwórczą i doradczą w sprawach związanych z rozwojem gospodarczym miasta. Prezydent Miasta powoła 5 zespołów branżowych:  ds. budowlanych i rozwoju przestrzennego, ds. usług nowoczesnych ( BPO, IT, SCC), ds. gospodarki morskiej i logistyki, ds. biotechnologii, badań irozwoju oraz ds. handlu i rzemiosła. Każdy zespół będzie liczył do 15 członków. Ich posiedzenia odbywać się będą nie rzadziej niż raz na kwartał. Prezydent miasta będzie także corocznie przyznawał Nagrody Gospodarcze. Będą one miały charakter honorowy, laureaci zostaną wybrani przez Prezydenta spośród rekomendacjiprzedstawionych przez Radę Gospodarczą. Zostaną wręczone przez Prezydenta Miasta podczas Szczecińskiego Forum Gospodarczego.
 

Miasto zamierza w tym roku kontynuować także takie działania jak Dni Polsko-Niemieckie, Polsko-Niemiecka Giełda Kooperacyjna, jak również cieszące się dużą popularnością Dni Skandynawskie, które w tym roku odbędą się tradycyjnie w kwietniu.

W konferencji udział wzięli: 

Piotr Krzystek, prezydent Szczecina

Marek Kubik prezes Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej

 Oraz przedstawiciele strategicznych partnerów kampanii:

Marzena Więckowska, szefowa Komunikacji Korporacyjnej Amazon w Europie Środkowej i Wschodniej

Agata Wydmańska, rzecznik prasowy firmy Fiege reprezentującej Zalando  

Kinga Mejza, HR Manager KK Wind Solutions Polska

Marcin Szulga, dyrektor R&D Asseco Data Systems

Oraz Anna Miśko, dyrektor HR Home.pl

Źródło: Urząd Miasta Szczecin
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Stargardzka Gala Kultury 2024. Fotorelacja