GDDKiA ogłosiła dobrą informację dla kierowców, którzy podróżują do Szczecina. Już za 3 lata wjazd do stolicy Pomorza Zachodniego od strony S10 zmieni się nie do poznania.
Wjazd do Szczecina od strony S10 jest w tej chwili wąskim gardłem, które ogranicza płynność ruchu samochodów poruszających się od strony Stargardu. Niebezpieczne skrzyżowanie z ul. Profesora Tomasza Żuka, na którym regularnie dochodzi do wypadków i kolizji, sygnalizacja świetlna w Płoni oraz przejścia dla pieszych sprawiają, że ten odcinek drogi nie ma dobrej renomy. Między innymi z tego powodu kilka lat temu Inspekcja Transportu Drogowego postawiła w tym miejscu fotoradar. Wystarczy drobna kolizja spowodowana przez gapiostwo jednego z kierowców i natychmiast tworzą się w tym miejscu korki. W najbliższych latach ma się to zmienić.
W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na realizację odcinka drogi ekspresowej S10 Szczecin Kijewo-Szczecin Zdunowo o długości 4,4 km. Wybuduje ją firma Budimex za kwotę 204 mln zł. Nowa droga od północy ominie osiedle Płonia. Rozpocznie się od węzła drogowego Szczecin Kijewo z autostradą A6, a zakończy na połączeniu z istniejącą S10 za granicą Szczecina. Trasa pozwoli na wyprowadzenie tranzytu z obszaru zabudowanego na terenie miasta Szczecina.
Jak informuje GDDKiA, inwestycja zapisana w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych prowadzona będzie w formuje Projektuj i Buduj. – Przy sprawnym przebiegu całego procesu administracyjno-budowlanego kierowcy z nowej trasy skorzystają pod koniec 2028 r, podobnie jak z pozostałych odcinków S10- poinformowała GDDKiA. W ubiegłym roku instytucja podpisała wszystkie umowy na realizacje poszczególnych odcinków S10 ze Szczecina do Piły. Łącznie to 113,4 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z trzynastoma węzłami drogowymi, 56 wiaduktami, ośmioma estakadami i 20 przejściami dla zwierząt, trzema parami Miejsc Obsługi Podróżnych oraz dwoma obwodami utrzymania drogi ekspresowej.
Droga ekspresowa S10 o długości ok. 400 km ma połączyć Szczecin przez Piłę, Bydgoszcz i Toruń z aglomeracją warszawską. Dzięki tej drodze powstanie alternatywny szlak transportowy na północ od autostrady A2.
* najedź na dowolną grafikę, kliknij i powiększ
Źródło grafik: GDDKiA