Dzisiaj jest: 22.11.2024, imieniny: Cecylii, Jonatana, Marka

Przebudowują wiadukt przy ul. Składowej. Kiedy koniec inwestycji?

Dodano: rok temu Autor:
Redakcja poleca!

Przebudowa wiaduktów kolejowych w Stargardzie to według kierowców niekończąca się historia. Trakcja jako wykonawca zapewnia, że do końca inwestycji jest już bliżej, niż dalej.

Przebudowują wiadukt przy ul. Składowej. Kiedy koniec inwestycji?
Przebudowa wiaduktów kolejowych w Stargardzie to według kierowców niekończąca się historia. Trakcja jako wykonawca zapewnia, że do końca inwestycji jest już bliżej, niż dalej.

Przebudowa wiaduktów kolejowych w naszym mieście ciągnie się od grudnia 2019 roku. Na tą chwilę wykonana jest połowa zaplanowanych prac związanych z wiaduktami. Na każdym z nich gotowe są konstrukcje obiektów, a także tory i sieć trakcyjna. 19 czerwca dla ruchu kołowego zamknięty został wiadukt przy ul. Składowej. Tam postępują prace przy budowie przyczółków obiektu.

Jak informuje PKP PLK, W miejsce starego wiaduktu na ul. Składowej powstanie nowy obiekt o bardziej wytrzymałej konstrukcji, która zapewni większy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Obiekt zostanie poszerzony, dzięki czemu kierowcy zyskają szerszą jezdnię, a dla pieszych i rowerzystów powstaną chodniki oraz ścieżka rowerowa. Konstrukcja obiektu będzie także dostosowana do planowanej obwodnicy drogowej Stargardu. Pozwoli to na usprawnienie komunikacji w mieście i wyprowadzenie częściowo ruchu samochodów z centrum poza miasto. Na wiadukcie przy ul. Składowej prowadzone są obecnie prace związane z budową przyczółków. Prace prowadzone są w taki sposób, aby nie ograniczały ruchu pociągów. Prace na wiaduktach przy ul. Wyszyńskiego, ul. Bogusława IV oraz ul. Pierwszej Brygady/Konopnickiej wykonawca będzie sukcesywnie rozpoczynał po oddaniu do eksploatacji części parzystej stacji w Stargardzie, oraz po wykonaniu wiaduktu nad ul. Składową. Planowane jest to w listopadzie bieżącego roku.

W poniedziałek w okolicy wiaduktu kolejowego przy ul. Składowej odbyła się wizyta techniczna połączona z briefingiem prasowym. Arnold Bresch, członek Zarządu PKP PLK tłumaczył, że nastąpiły zmiany własnościowe i PLK przejęły część akcji Trakcji. - Pozwoliło to na poprawienie ich sytuacji finansowej i na mozolne nadrabianie zaległości. Te zaległości nie są możliwe do nadrobienia, chociażby ze względu na to, w jaki sposób zorganizowany jest ten plac budowy. Wykonawca nie ma w tej chwili dostępu do wszystkich prac, które są wykonane ze względu na to, że musimy je odpowiednio wpasować, po to, żeby utrzymać ruch kolejowy na bardzo ważnej linii kolejowej między Szczecinem i Poznaniem, ale też ze względu na to, że nie chcemy sparaliżować miasta- tłumaczył Arnold Bresch. – W tej chwili realizacja tego projektu przebiega sprawnie, budowa pracuje. To nie jest to, co było na początku, gdy rozpoznawalnym znakiem tylko były utrudnienia. Liczymy na kolejne dobre miesiące- dodał.

Andrzej Kozera, członek Zarządu Trakcja S.A. powiedział, że terminy realizacji i wszystkie harmonogramy idą dzisiaj zgodnie z planem. – Nie ma opóźnień, robimy wszystko, żeby roboty zostały realizowane zgodnie z planem, a nawet przyspieszamy- powiedział Andrzej Kozera. 

Zastępca Prezydenta Stargardu Piotr Mync przyznał, że historia współpracy kolejarzy z Miastem jest rzeczywiście trudna. - Przyjęliśmy także inny sposób uzgodnień na krótsze terminy, nie sięgamy dalej. W tej chwili są to uzgodnienia, o których pan dyrektor mówił, które są do listopada. W momencie, kiedy będzie się zbliżał ten termin, będziemy robili uzgodnienia na kolejną fazę robót- powiedział Piotr Mync. - Inwestycja niezwykle ważna dla miasta, Niezwykle ważna dla regionu. Modernizacja trasy Szczecin-Poznań to bardzo ważny element, jeśli chodzi o skomunikowanie nas z Warszawą. Ważna dla miasta m.in. dlatego, że stworzone wiadukty będą miały właściwe parametry, czego nie było. Liczę, że do końca 2024 roku przebrniemy bez większych już problemów i zgodnie ze zmienionymi terminami- powiedział Wiceprezydent.

Inwestycja „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie” warta ponad 4 miliardy złotych jest współfinansowana z instrumentu Unii Europejskiej „CEF” („Łącząc Europę”). Większość zasadniczych prac na całej trasie planowana jest do końca 2023 roku. Zakończenie prac na stacji w Stargardzie planowane jest w drugiej połowie 2024 roku.

 
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja