Nowa trasa ominie miejscowości, przez które teraz przejeżdżają pojazdy poruszające się "dziesiątką".
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że uzyskała decyzję środowiskową dla S10 na odcinku Stargard-Piła. Przebieg 108 km drogi ekspresowej został ustalony przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska według wariantu VII od Stargardu do Wałcza i według wariantu III od Wałcza do Piły. - Pozwala to na prowadzenie dalszych prac przygotowawczych- poinformowała GDDKiA. - S10 była ostatnią drogą ekspresową w zachodniopomorskiem bez decyzji środowiskowej- powiedział Zbigniew Bogucki, Wojewoda Zachodniopomorski.
Wydanie decyzji środowiskowych uwarunkowań kończy prace nad określeniem korytarza przebiegu drogi S10. Postępowanie w sprawie wydania DŚU nie objęło obwodnicy Wałcza w ciągu S10, bo ten odcinek o długości 18 km jest już gotowy. Został udostępniony kierowcom pod koniec ubiegłego roku. Brakujące odcinki S10 na Pomorzu Zachodnim (łącznie to 114 km) mają zapewnione środki na prowadzone prace przygotowawcze w kwocie 40,6 mln zł. W ramach tych prac do połowy 2023 roku zostanie jeszcze wykonana Koncepcja programowa wraz z badaniami podłoża. Do ogłoszenia przetargu na realizację w trybie Projektuj i buduj będzie można przejść po zapewnieniu na ten cel środków finansowych. Jeśli wszystko ułoży się zgodnie z planem, kierowcy z nowej drogi powinni zacząć korzystać za około 6 lat.
Droga S10 pozwoli zaoszczędzić drogi oraz szybko i wygodnie dotrzeć ze Szczecina do Warszawy. Trasa połączy również Pomorze Zachodnie z Piłą, Bydgoszczą, Toruniem i Płockiem. Obecnie kierowcy nadrabiają kilometry drogą ekspresową S3 i autostradą A2. Trasa liczy 570 km i jest dłuższa o 45 km od obecnego przebiegu DK 10. W połączeniu z drogami ekspresowymi S5, S7, S51, S16 i S61 zapewni bezpośrednie połączenie od granicy z Niemcami do granicy z Litwą.
Najedź kursorem na grafikę, kliknij i powiększ
Źródło foto+grafika-GDDKiA oddz. Szczecin