Dzisiaj jest: 23.11.2024, imieniny: Adeli, Felicyty, Klemensa

Szczecin mówi ?sza?. ?Cichosza?! ? Godziny ciszy w Galaxy oraz Outlet Park Szczecin

Dodano: 4 lata temu
Redakcja poleca!

Jak sprawić, by robienie zakupów stało się komfortowe dla osób o wysokiej wrażliwości na bodźce takie jak światło czy dźwięki?

Szczecin mówi ?sza?. ?Cichosza?! ? Godziny ciszy w Galaxy oraz Outlet Park Szczecin

Jednym z rozwiązań jest wdrożenie w centrach handlowych tzw. „Godzin ciszy”. Od 11 maja centrum handlowo-rozrywkowe Galaxy oraz Outlet Park Szczecin wprowadzają kilka godzin w tygodniu, podczas których wyłączana będzie muzyka, a komunikaty głosowe zostaną ograniczone do minimum. Wszędzie, gdzie to możliwe, zostaną również przygaszone światła. Akcja ma na celu zapewnienie komfortu podczas zakupów osobom o wysokiej wrażliwości. Ma również wymiar edukacyjny. „Godziny ciszy” będą obowiązywały w każdy wtorek od 15:00 do 18:00.
 


CISZA MA WIELE DO POWIEDZENIA
Świadomości nie zmienia się rewolucjami, ale konsekwentnymi działaniami. Celem akcji, podjętej przez Outlet Park Szczecin,  jest nie tylko zwrócenie uwagi na problem odbierania otoczenia przez osoby o wysokiej wrażliwości, ale przede wszystkim stworzenie dla nich przyjaznego środowiska, w którym bez obaw zdecydują się na zrobienie zakupów, wyjście na kawę, czy skorzystanie z usług. Od 11 maja szczeciński Outlet Park wprowadza Godziny ciszy, które zapewniają odwiedzającym wyciszoną muzykę w pasażach oraz przygaszone światła.
Chcemy, aby wszyscy klienci czuli się u nas komfortowo. Dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie projektu, do którego  sukcesywnie dołączają nasi najemcy. Wraz z początkiem maja podczas robienia zakupów na terenie outletu, osoby wysoko wrażliwe będą mogły skupić się wyłącznie na liście zakupów, nie obawiając się ekspozycji na trudne dla nich bodźce. – mówi Agnieszka Pilarska, dyrektor Outlet Park Szczecin.

CZYNY MÓWIĄ WIĘCEJ NIŻ SŁOWA
Działania wdrożone przez Outlet Park są kontynuacją dobrej praktyki, która doskonale sprawdza się w Galaxy (oba centra należą do EPP, największego właściciela centrów handlowych w Polsce). Tu godziny ciszy funkcjonują bowiem od kilku miesięcy.
 Do działania zainspirował nas hipermarket w naszym obiekcie, który jako pierwszy zaoferował swoim klientom, unikającym zbyt dużej ilości bodźców, możliwość zakupów w przyjaznym ich zmysłom środowisku. Taka postawa jest warta naśladowania. Zmniejszamy więc intensywność oświetlenia w pasażach i wyłączamy muzykę w obiekcie w godzinach trwania akcji. Projekt wpisuje się w filozofię działania firmy EPP, która podejmuje liczne i różnorodne działania na rzecz lokalnych społeczności oraz wprowadza rozwiązania sprzyjające przyjaznym zakupom. - uzupełnia Monika Gogacz, dyrektor Galaxy.

BO KAŻDY KLIENT JEST INNY
- Muzyka jest elementem centrów handlowych. Należy jednak pamiętać, że nie każdy odbiera ją w ten sam sposób. To, co jednym „nadaje rytm”, dla innych może być postrzegane jako utrudnienie. Jak podaje Fundacja Synapsis zaburzenia integracji sensorycznej występują bardzo często u osób w spektrum autyzmu, ale nadwrażliwość na bodźce może dotyczyć też osób np. cierpiących na migrenę lub wysoko wrażliwych. Pewne bodźce dotykowe, słuchowe, wzrokowe czy zapachowe napływające ze środowiska, są odbierane przez nie jako zbyt silne. W efekcie ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą dezorganizować, rozpraszać uwagę, wywołać niepokój, a nawet powodować ból. W takich okolicznościach z pozoru proste czynności jak wypicie ulubionej kawy czy zrobienie zakupów, dla osób wrażliwych na bodźce mogą być ponad ich siły. Warto więc wprowadzać rozwiązania, które pomogą tym osobom w komfortowym zaspokajaniu podstawowych potrzeb.

Projekt wyróżnia szczecińskie centra handlowe i zachęca do zapoznania się z pojęciem „wysoko wrażliwy”. Godziny ciszy będą obowiązywały w każdy wtorek od 15:00 do 18:00.

Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Retro Gaming w SCN FILARY. Fotorelacja