a PKP PLK podpisało umowę na kolejne inwestycje związane z poprawą komfortu podróżowania między stolicą Wielkopolski i Pomorza Zachodniego. Dzięki nim podróż skróci się nawet o 50 minut.
Obecnie na linii kolejowej Poznań-Szczecin prace remontowe prowadzone są na dwóch odcinkach" Poznań-Wronki oraz Słonice-Szczecin Dąbie. Nowoczesne perony powstały już w Poznaniu Wola, Kiekrzu, Pamiątkowie i Baborówku, a zmieniają się przystanki i stacje w Rokietnicy, Szamotułach, Reptowie, Stargardzie oraz Choszcznie. Między Choszcznem, a Słonicami oraz Reptowem, a Szczecinem Dąbie układane są nowe tory oraz sieć trakcyjna, co poprawi komfort podróży.
Poprawie bezpieczeństwa i wygody podróżowania koleją będą służyły kolejne inwestycje, na które PKP PLK podpisały umowy. W ramach kolejnych inwestycji zmodernizowany zostanie odcinek linii kolejowej między Wronkami, a Słonicami. Prace będą podzielone na cztery etapy: Dobiegniew-Słonice, Krzyż-Dobiegniew, Wronki-Krzyż oraz instalację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji, a także urządzeń kolejowej sieci telekomunikacyjnej na odcinku Wronki-Słonice. Prace mają zostać ukończone w 2022 r.
Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu niezbędnych pozwoleń najszybsze pociągi pojadą z Poznania do Szczecina z prędkością do 160 km/h. Skróci to czas przejazdu między Wielkopolską a Pomorzem Zachodnim nawet o ok. 50 min. Nowoczesny system sterowania ruchem wraz z modernizacją przejazdów kolejowo?drogowych zwiększy bezpieczeństwo, a nowe Lokalne Centra Sterownia w Poznaniu oraz Stargardzie zapewnią sprawny przejazd pociągów na całej trasie.
Inwestycje kolejowe między Wielkopolską i Pomorzem Zachodnim prowadzone są w ramach projektu "Prace na linii kolejowej E59 na odcinku Poznań Główny-Szczecin Dąbie" z instrumentu Unii Europejskiej "Łącząc Europę". Koszt wszystkich prac to ok. 4 mld zł.
Tu jesteś:
- Wiadomości
- Region
- Szybciej pociągiem do Poznania