Dzisiaj jest: 17.5.2024, imieniny: Brunony, Sławomira, Wery

MPK rozmawia z pasażerami

Dodano: 5 lat temu

Korekty rozkładu jazdy, odpowiedzi na nurtujące pytania i plany na najbliższą przyszłość ? o tym wszystkim stargardzianie rozmawiali z przedstawicielami Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji.

MPK rozmawia z pasażerami

- Do tej pory w nowym rozkładzie jazdy uwzględniliśmy ok. 80% uwag mieszkańców – mówi Jan Gumuła, prezes MPK. Wszystko po to, by podróż komunikacją miejską była jeszcze bardziej komfortowa.
 

W ostatnim czasie pasażerowie zgłaszali uwagi do nowego rozkładu jazdy. Opinie przekazywali na różne sposoby – mailowo, telefonicznie, na Facebooku, w punkcie informacyjnym uruchomionym w Zintegrowanym Centrum Przesiadkowym oraz bezpośrednio podczas spotkania w Domu Kultury Kolejarza.


- Zgodnie z sugestią mieszkańców przywrócimy dawną trasę autobusu nr 1. W rozkładzie pojawi się też linia nr 14, ale również szereg innych korekt. Po uruchomieniu Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego zwiększyła się częstotliwość kursowania miejskich autobusów. Teraz na wszystkich trasach pokonują dziennie o 1000 km więcej – mówi Jan Gumuła, prezes MPK.

Na spotkaniu w DKK przyjmowano także kolejne uwagi pasażerów. Pracownicy jednej z firm przy ul. Fabrycznej wnioskowali o przystanek autobusowy w pobliżu zakładu pracy – ich prośba została uwzględniona. Jeszcze w lutym we wskazanym miejscu powstanie nowy przystanek. Ponadto wprowadzono korekty umożliwiające dojazd pracowników do Agrofirmy Witkowo. Zapowiedziano również dostosowanie rozkładu jazdy do potrzeb uczniów. Poprawki będą uwzględniać godziny rozpoczęcia lekcji w szkołach.

Warto wspomnieć o bezpłatnej aplikacji Jak Dojadę. Dzięki niej można w łatwy sposób odnaleźć się w nowym układzie jazdy autobusów. Aplikacja daje możliwość zaplanowania najwygodniejszej trasy. Jest dostępna dla posiadaczy smartfonów i bardzo prosta - sama wskazuje naszą lokalizację. Należy tylko wybrać cel podróży, a aplikacja pokaże propozycje dojazdu.

W tej chwili z ZCP korzysta 3 prywatnych przewoźników. Ich pojazdy kursują do wielu miejscowości w powiecie stargardzkim. W przyszłości takich tras będzie więcej, a podróżowanie stanie się prostsze. W ZCP działa także system dynamicznej informacji pasażerskiej. Czytelne ekrany na peronach wskazują godziny odjazdu autobusów. To duże ułatwienie dla pasażerów.

- Po uwzględnieniu uwag i sugestii nowy rozkład będzie wprowadzany sukcesywnie. Potrzebujemy jeszcze trochę czasu, aby stopniowo dodać kolejne korekty. Pozostajemy otwarci na wszelkie sugestie. Przede wszystkim zależy nam na zadowoleniu mieszkańców. To ważne, by podróż autobusami miejskimi była dla Państwa jak najbardziej komfortowa – podkreśla Jan Gumuła.

MPK rocznie przewozi ponad 8 000 000 pasażerów. Pojazdy spółki pokonują przeszło 1 800 000 km.

Odpowiedzi na uwagi zgłaszane przez mieszkańców można znaleźć tutaj.
Źródło: Urząd Miasta Stargard
Zapisz się do newslettera:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingu usług i produktów partnerów właściciela serwisów.
Dzień Pionierów 12.05.2024. Fotorelacja